Friday, February 26, 2016

Are we awake or asleep in the absurd hour?

´I am dreaming about thinking, about thinking about dreaming´ 
For the last week, the Thief is back, robbing me of every sleeping hour- I am sick, but I have written some poems :)
Firstly though- Who is this Thief? And where exactly am I when he robs me?

Was I thinking or dreaming
When I lay awake at night
In the absurd hour?

A thought would mean
All the notes I made
Were real.

A dream would mean
Perhaps none of them
Were true.

Should I
Go to sleep,
Or wake up
To find out?
(© Gerry Aldridge 2016)

Eu estava a pensar ou a sonhar Quando à noite ficava acordado A horas absurdas?
Um pensamento significaria Todas as notas que eu escrevi Eram reais.
Um sonho quer dizer Que talvez nenhuma delas Seja verdadeira.
Eu devo Ir dormir, Ou acordar Descobrir?
(© Gerry Aldridge 2016)